Coreografias de Chão
Video-performance,
2015
[pt]
Um chão construido a partir de tacos de madeira com diferentes padrões e comum ao período colonial no Brasil forma uma superfície caminhável através de restrições na caminhada. Um chinelo é construído a partir da colagem entre taco e alça de borracha. A performer caminha através do chão se adaptando ao módulo de madeira existente no piso construido, que apesar de livre para caminhar, é definida pelo layout do piso construído. No final, os vestigios do trajeto ficam evidentes evocando um desenho musical ao piso existente.
Un-grounded Choreographies
Video-performance,
2015
[en]
A floor built out of different wooden floor patterns, common in private houses from the Colonial Period in Brazil, form a walkable surface. A new slipper is made by the assemblage between the wooden module and the rubber slipper strip, that work as restraints to the walk. The performer walks through the floor by taking out a wooden module to fit its foot in the pattern. Although it feels free to walk, the wandering is defined by the standard layout built on the ground. By the end, with the trail of the walker left inverted, an erratic drawing is left by the previously invisible black grease in the existing floor.
︎ Video
Video-performance,
2015
[pt]
Um chão construido a partir de tacos de madeira com diferentes padrões e comum ao período colonial no Brasil forma uma superfície caminhável através de restrições na caminhada. Um chinelo é construído a partir da colagem entre taco e alça de borracha. A performer caminha através do chão se adaptando ao módulo de madeira existente no piso construido, que apesar de livre para caminhar, é definida pelo layout do piso construído. No final, os vestigios do trajeto ficam evidentes evocando um desenho musical ao piso existente.
Un-grounded Choreographies
Video-performance,
2015
[en]
A floor built out of different wooden floor patterns, common in private houses from the Colonial Period in Brazil, form a walkable surface. A new slipper is made by the assemblage between the wooden module and the rubber slipper strip, that work as restraints to the walk. The performer walks through the floor by taking out a wooden module to fit its foot in the pattern. Although it feels free to walk, the wandering is defined by the standard layout built on the ground. By the end, with the trail of the walker left inverted, an erratic drawing is left by the previously invisible black grease in the existing floor.
︎ Video